Šiandien dienai yra daugybė įvairiausių priemonių ir metodų, leidžiančių apsaugoti išorinius automobilio elementus nuo neigiamų poveikio veiksnių. Vienas moderniausių ir progresyviausių veiksmų – specialios nanodangos (nanokeramikos) naudojimas automobilio kėbului ir stiklams. Kas tai yra.
Kėbulas ir stiklai yra palyginus jautriausi įvairiems išoriniams poveikiams nei kiti automobilio elementai. UV spinduliuotė, akmenys, kelių chemikalai, dulkės, drėgmė, nešvarumai prisideda prie greito jų susidėvėjimo ir išvaizdos praradimo. Todėl reikalinga papildoma automobilio kėbulo ir stiklo apsauga.
Kėbulo dengimo nanokeramika technologija atsirado dar devintajame dešimtmetyje. Pagrindinis skirtumas tarp šiai procedūrai naudojamų medžiagų yra pačios apsauginės sudėties dalelių dydis, kuris neviršija 100 nm. Tuo pačiu metu pačios dangos storis yra žymiai didesnis nei naudojant vašką.
Keraminės dangos sudėtis labai priklauso nuo gamintojo, tačiau paprastai ji apima šiuos komponentus:
SiO2. Pagrindinis nanodangos komponentas, užtikrinantis didelį medžiagos hidrofobiškumą.
SiC. Jis naudojamas sudėtyje sustiprinti nanodangą.
TiO2. Nustato medžiagos kietumą ir apsaugo apdorotą paviršių nuo UV spindulių poveikio.
Svarbu, kad pagrindinis nanokeramikos komponentas yra SiO2 ir jo dalis, aukštos kokybės sudėtyje, turi sudaryti ne mažiau kaip 50%.
Dirbant su nanokeramika svarbu laikytis gamintojų nurodytų rekomendacijų. Juk rinkoje esantys mišiniai gana skiriasi savo sudėtimi ir naudojimo ypatumais.
Apskritai medžiagos panaudojimo technologija yra tokia:
Paviršius kruopščiai nuplaunamas ir nuvalomas nuo visų teršalų.
Paviršius apdorojamas riebalus šalinančiais junginiais, kurie neturi neigiamo poveikio dažams ir stiklui.
Tada eina paviršiaus poliravimas ir įvairių defektų pašalinimas, norint gauti lygų blizgų paviršių.
Toliau nanokeraminės dangos užtepimas ant korpuso arba stiklo paviršiaus (1 sluoksnių, priklausomai nuo junginio tipo).
Džiūvimas (užtrunka apie 24-48 valandas).
Pati nanodangos dengimo procedūra reikalauja ne tik patirties, bet ir atitinkamos įrangos, todėl geriau ją patikėti profesionalams.
Aukštas apsauginis efektyvumas. Lyginant su kitomis kėbulo dangomis, nanokeramika pasižymi universalumu ir dideliu patikimumu. Taigi, jis gali apsaugoti kėbulo ir stiklo paviršių nuo skelimų, įbrėžimų, įvairių cheminių poveikių, UV spindulių ir kt.
Dekoratyvinis efektas. Be apsaugos, keraminė danga pakankamai ilgą laiką suteikia lygaus blizgaus paviršiaus efektą. Tai beveik neįmanoma pasiekti naudojant įprastą poliravimą.
Lengvesnė priežiūra. Keramikinė danga pasižymi savo gebėjimu atstumti nešvarumus, todėl net ir esant blogam orui galima apsieiti ir be plovimo kelias savaites.
Nanokeramika turi kelis trūkumus. Jie apima:
Aukšta kaina. Todėl, prieinama ne kiekvienam vairuotojui.
Pasitaiko nemažai nekokybiškų priemonių. Dėl didelio nanodangų populiarumo rinką užplūdo sukčiai, parduodantys nekokybiškus junginius, neatitinkančius deklaruojamų savybių.
Taikymo sunkumas. Darbas su nanokeramika reikalauja tam tikrų įgūdžių ir techninių priemonių, todėl ‘kieme’ jos pritaikyti tikrai nepavyks.
Nepaisant visų savo trūkumų, nanokeramika išlieka viena technologiškai pažangiausių stiklo ir kėbulo apdirbimo rūšių.
Keraminės apsaugos patvarumas tiesiogiai priklauso nuo visų darbo su medžiaga taisyklių laikymosi, taip pat nuo aukštos kokybės sudeties pasirinkimo. Vidutiniškai jo tinkamumo laikas yra 12-24 mėnesiai.
Svarbu pažymėti, kad apsaugos ilgaamžiškumą lemia ir transporto priemonės veikimo intensyvumas. Kasdien važinėjant vidutiniškai 2–5 valandas per dieną, dangą reikės atkurti per 12–15 mėnesių. Tuo pačiu pakartotinis apdorojimas atsieis daug pigiau, nes specialistams tereikia „sustatyti“ apsauginį sluoksnį.
Priežiūros ypatumai:
Užtepus automobilio kėbulo ar stiklo apsaugą, 1 savaite rekomenduojama susilaikyti nuo apsilankymo plovykloje. Iš tiesų per šį laikotarpį danga įgauna tvirtumą ir pritvirtinama prie paviršiaus.
Ateityje reikėtų laikytis šių rekomendacijų:
Baigdamas atkreipiame dėmesį…
Apsauginės nano dangos stiklui ir kėbului yra veiksmingesnis ir efektyvesnis vaškavimo pakaitalas, nes užtikrina geresnę apsaugą ilgesnį laiką. Be to, tokios dangos pakeičia automobilio išvaizdą ir leidžia išlaikyti pirminį blizgesį.